fredag 20 april 2012

You've got mail!

Yeah, som rubriken lyder fick jag post idag, post från min söta lilla mormor. Åh, kändes skönt att veta att hon inte glömt bort mig! Tihi, men nädå, mormor har blivit modern och skaffat dator, så hon kan skypea med lilla mig!! Känns underbart faktiskt, för sen jag åkte till USA har jag bara pratat med mormor 2 gånger, vilket var på Julafton och Skärtorsdagen. Käns konstig, eftersom jag hemma gick en prommenad och svängde in till mormor var och varannan dag, när jag kände för det, för mormor var nästan alltid hemma, perfekt att springa upp på en kopp te och nybakade skorpor!

Annars har dagen vart bra, skypea med min storasyster ett tag, fick lite vettiga råd och så, alltid bra! Vi prata om vad hon pluggar nu, och jag kunde reta henne lite med att jag redan läst om de "Gubbarna" hon läser om nu, utvecklingsteori och sånt med Freud, Eriksson och så! Dock så kan jag inte skryta med att jag kommer ihåg allt vad dem sa, men lite har jag allt kvar i bakhuvudet, när det väl gäller kan jag få fram lite information. Jag är inte helt hopplös...Eller?

Det är fredag, klockan är 22:47 och jag har precis tittat på "Tough love new orleans" och målat naglarna, äslar de pogrammet, att de finns så många hopplösa damer i världen. Helt otroligt! mina fingrar ser nu ut som små disco-balls, and i like it! Ska snart titta på någon av de svenska filmerna jag hade med mig hemmifrån! Sen blir det sängen. Har ställt klockan på 9 i morgon så jag kommer upp och kan köra ett morgon-gym-pass för att sen träffa söta Elina!

Jag och Amanda i Paris, är vi inte helt fantastiskt fina?!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar