torsdag 12 april 2012

Act like a woman, think like a man...

Snart är denna vecka öveeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer!!!!! Åh, i morgon ska jag åka hem till Sara för att spendera helgen med henne! Ska bli så skönt att få sova ut?!!!!! Åh! Lycka!  Helgen är nu även planerad in i minsta detalj, vilket aldrig händer när det gäller mig och Sara.

Torsdag, tror detta vart en av de längsta dagarna på lääänge! Vaknade über-tidigt, kunde inte somna om, låg och drog mig i vad som kändes som en evighet, gick upp för att passa mina små småttingar, och denna dag alltså, herrejesus vad den har vart intenssiv. Trodde aldrig den skulle ha ett slut, men nu sitter jag här, 20:48,  lagom seg efter ett härligt gym-pass.  Ikväll blir det tv, både punk'd och the pauly d project står på schemat! Ska också se om jag kan boka en sådnär helgs-kurs så jag får läst några av dedär timmarna man som au pair måste få läst för att få ett godkänt år eller något?  Jag vettefan vad de handlar om, men regler är regler!

Åh, måste berätta om min bilfärd hem från gymet. Jag sitter där i bilen, lyssnar på radion och fokuserar på vägen, när det helt plötsligt börjar pipa. Jag får panik, efter alla filmer och sånt jag sett så tänker jag genast "År nej, nu sprängs bilden inom 10 sekundr" Mitt hjärta slår fortare än fortast.  Jag undrar vad som händer, börjar genast kika efter närmaste stopp-plats. Hittar ingen. Skit!!! SÅ jag kör långsamt, tittar på "Panelen" för att se om något är fel, ser en röd lampa som lyser, ser att det är en gubbe med bilbälte på, VAFAN?! HAHA!!! Då dog jag lite av skam. Vem känner inte igen dedär ljudet?! Det var min väska som vart fullproppad med kläder och vattenflaskor som vägde för mycket. HAHA!! Efter den lilla insidenten blev mim bilfärd oerhört skrattretande. Satt och gapskratta för mig själv ett bra tag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar