torsdag 23 februari 2012

Like ice cream on a sunny day.

I morgon är det Fredag! Åh underbara fredag! För efter fredag kommer lördag + söndag vilket betyder att jag kan sova hur länge jag vill!!!  Woopwoop! Vad händer annars i mitt liv här borta? inte ett piss! Jag gör samma sak här borta som jag gjorde hemma i Vårgårda. Jag jobbar, äter, tränar, städar och träffar vänner. Inte så spännande med andra ord, det har liksom slagit mig nu att det är vardag här också, vissa dagar är bättre än andra. När jag var hemma och fantisera om att få  åka till USA och jobba som barnflicka hade jag inte i min vildaste fantasi kunnat tänka mig att det skulle bli vanlig vardag med tråkiga rutiner och sådant. Där fick jag så det small!! Fast om ärligheten ska fram så är nog vardagen snäppet spännande här borta, varje dag med mina små barn är som ett äventyr, du vet aldrig vad som väntar, ena stunden är allt frid och fröjd tills någon tar en leksak från den andra och då brakar helvetet lös (I flesta fall) Men för mig är det faktiskt oerhört lärorikt, jag har blivit en mycket mer stresstålig människa, mitt tålamod har blivit så jävla mycket bättre!  Som jag skrivit förut så ångrar jag inte en sekund att jag åkt som au pair, visst är det tufft vissa dagar, men det lönar sig i slutändan, när jag åker hem om 8 månader kommer jag vara någon helt annan. Jag kommer inte vara samma slarviga och lata Olivia som jag var när jag åkte. Dock kommer jag fortfarande vara den Olivia som nästan aldrig kan ha ett helt seriöst konversation utan att avbryta med en löjlig kommentar eller grimars, jag kommer vara lika löjlig och barnslig som jag alltid vart, men antar att det har sin charm också?! höhö...!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar