fredag 28 oktober 2011

1 vecka

Idag är det exakt en vecka sen jag kom till min värdfamilj. En oerhört intensiv och lärofull vecka. De stora flickorna har precis vart på lunch med farmor och farfar, vilket betydde att jag fick lite tid för mig själv, eftersom lillplutten sov hela tiden. Har hunnit skypa med Malin,mamma och en tjej från CC huvudkontor. Allt känns genast lite bättre när jag fått prata med någon som vet vad jag tycker och tänker just nu.

Igår kväll satt jag och min värdpappa och titta på klipp om sverige, då besökte dem "Trosa" och jag förklarade att det betyder "Underpants" på engelska, vdet tyckte min värdpappa var skitroligt, så han har försökt få sina barn att säga det "Can you say TROSA?" vilket är rätt roligt faktiskt!

Lite senare ska idag ska jag träffa en annan svensk au pair som bor här i området. Ska bli skönt med lite omväxling!  I helgen blir det att skaffa gymkort, bankkonto och eventuellt lite shopping! Och självklart massa skype med Malin!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar