fredag 2 december 2011

Torsdag + Fredag

Yes, igår hann jag inte blogga, hade fullt upp hela dagen. Jobbade,tog en joggingrunda, jobbade lite till. På kvällen åkte jag upp till Hunt valley och träffa en annan svensk au pair, Jenny. Vi gick och fika på ett kafé, drack ett så otroligt gott té, smackade pepparkaka!

Idag, Fredag har jag jobbat, var ute med barnen två gånger eftersom vädret här fortfarande känns som vår, helt otroligt att jag kan vara ute med barnen i bara en stickad tröja, det är ju ändå 2 december. Skypade en studn med Matilda, härligt!!
Kvällen spenderade jag med Sara, vi åkte upp till Hunt valley, leta ett tag efter någonstans att äta, det var rätt fullt på alla resturanger (Ja, det är lixom fredag...) Så vi gick till Wegmans och köpte lite vårrullar + Nudlar. I kön till kassan står vi och pratar, helt plötsligt vänder sig killer framför oss och säger "Men helt sjukt att träffa på svenskar just HÄR" Och ja, första svensken jag träffar som inte är au pair. Visade sig att han var här med typ försvarsmakten. Trevligt. Sen efter lite mat gick vi och kollade på Breaking Dawn part 1, och ja...Den var bra antar jag, lite konstig sådär.

Sådär har mina tv senaste dagar sett ut, nu ska jag titta på dagens julkalenderavsnitt och hoppa i säng. Imorgon ska jag och Sara till towson mall, Ikea och eventuellt ut på kvällen. Härligt att slippa vara hemma hela helgen. Dock behöver jag städa mitt rum, men det tar jag en annan dag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar