måndag 5 december 2011

Längsta måndagen

Känns som denna måndag aldrig tar slut. Klockan är bara 20:30 och jag är svintrött. Var ute och sprang förut, jag sprang fort och länge, har aldrig vart så trött som jag var idag efter en springrunda. Men de var skönt. Skönt att slippa tänka på allt ett tag.  Dagar som denna önskar jag att jag hade vart hemma i Sverige. 

Idag har barnen bråkat, bråkat och återigen bråkat. Hela eftermiddagen var dem förjävliga rent ut sagt. Gav varandra örfilar, drogs i håret, bets i armarna och några slags karate-sparkar.  time-out är inte någon bra metod längre, så fort jag sätter någon av barnen i trappan bara dem skrattar eller springer där ifrån. Vet inte riktigt vad jag ska ta mig till. Blir arg och höjer rösten, vilket inte häller har någon större effekt på dessa barn. Möööhh!!! 

Snart är det jul. Jag sla försöka baka lussebullar någon dag med mina värdbarn, om dom uppförsig. Har även funderingar kring att baka julgodis i helgen, om jag får tid över. ska bara försöka översätta recepten till engelska! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar